گوگل ترندز یکی از ابزارهای کاربردی است که سئوکاران از آن زیاد استفاده میکنند. با استفاده از گوگل ترندز میتوانید بررسی کنید که میزان سرچ فلان کلمه کلیدی نسبت به فلان کلمه کلیدی چقدر است.
مثلا وقتی میخواستم پست معرفی کتاب «انحطاط و فروپاشی امپراتوری روم» را منتشر کنم از طریق گوگل ترندز بررسی کردم که «امپراطور» و «امپراطوری» پراستفادهترند یا «امپراتور» و «امپراتوری». برای من بحث درستی مهمتر بود و با اقتدا به منابع معتبر تصمیم گرفتم از نسخۀ درست یعنی «امپراتور» درست کنم. هرچند که نسخۀ نادرست به شدت پرکاربردتر بود و از نظر سئو عاقلانهتر میبود.
بنابراین برای انتخاب کلمات کلیدی و عنوان نوشتههایتان و همچنین یافتن حالت پرکاربرد کلمات چنداملایی (مثل بلیت و اتاق و زغال) میتوانید از این ابزار استفاده کنید.
گوگل ترندز (حداقل در حالت رایگان) در رابطه با تعداد دقیق سرچ کلمات کلیدی اطلاعاتی به ما نمیدهد و فقط نسبتها را نشان میدهد. البته ابزارهای گوگل ترندز فراتر از چیزی است که من ازش صحبت کردم اما دانش من در همین حد است.
حرف خاصی ندارم و در ادامه یک سری مقایسه بین کلمات کلیدی که به نظرم جالب بودند را میآورم. برای دیدن نسخۀ باکیفیت، تصاویر را در تب جدید باز کنید.

زغال تقریبا سه برابر ذغال سرچ داشته.

نباید تعجب کرد 🙂

اینکه دانلود کتاب (قطعا رایگان) بیشتر از خرید کتاب سرچ داره هم عجیب نیست

فکر کنم حدس زدن اینکه پرطرفدارترینشون کدومه سخت نبود.
پی نوشت
این پست را فقط آماده و منتشر کردم که شهریور ماه خالی نماند و این موضوع از فهرست موضوعاتی که باید پستشان نوشته شود خط بخورد. نمیدانم بعدا اصلا به این پست برگردم یا نه. البته ایدههایی برای گسترشاش دارم.
سلام
خیلی ابزار خوبیه
ولی حیف خیلی دقیق نشون نمیده
مخصوصا واسه همه کلمات کار نمیکنه
شنیدم یه ابزاری هست keyword planner اون دقیق میگه هر کلمه ای چقدر بازدید داره
البته پولیه
یه ابزار دیگه هم هست ahref اونم میگه
ولی اونم پولیه 😕
سلام
آره واقعا. اگه اشتباه نکنم توی حالت پولی تعداد و اینا رو نشون و دقتی که مد نظرت هست رو احتمالا داره. (به هر حال گوگله دیگه 😉)
ابزارهای مانیتورینگ و استخراج و بررسی دادههای سایت زیادن اما آره، بیشترشون پولی ان. خریدن حساب ویژه شون برای ما که وبلاگ مینویسیم صرف نداره اما برای کسب و کارها چرا.