گوگل ترندز یکی از ابزارهای کاربردی است که سئوکاران از آن زیاد استفاده می‌کنند. با استفاده از گوگل ترندز می‌توانید بررسی کنید که میزان سرچ فلان کلمه کلیدی نسبت به فلان کلمه کلیدی چقدر است.

مثلا وقتی می‌خواستم پست معرفی کتاب «انحطاط و فروپاشی امپراتوری روم» را منتشر کنم از طریق گوگل ترندز بررسی کردم که «امپراطور» و «امپراطوری» پراستفاده‌ترند یا «امپراتور» و «امپراتوری». برای من بحث درستی مهم‌تر بود و با اقتدا به منابع معتبر تصمیم گرفتم از نسخۀ درست یعنی «امپراتور» درست کنم. هرچند که نسخۀ نادرست به شدت پرکاربردتر بود و از نظر سئو عاقلانه‌تر می‌بود.

بنابراین برای انتخاب کلمات کلیدی و عنوان نوشته‌های‌تان و همچنین یافتن حالت پرکاربرد کلمات چنداملایی (مثل بلیت و اتاق و زغال) می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.

گوگل ترندز (حداقل در حالت رایگان) در رابطه با تعداد دقیق سرچ کلمات کلیدی اطلاعاتی به ما نمی‌دهد و فقط نسبت‌ها را نشان می‌دهد. البته ابزارهای گوگل ترندز فراتر از چیزی است که من ازش صحبت کردم اما دانش من در همین حد است.

حرف خاصی ندارم و در ادامه یک سری مقایسه بین کلمات کلیدی که به نظرم جالب بودند را می‌آورم. برای دیدن نسخۀ باکیفیت، تصاویر را در تب جدید باز کنید.

زغال یا ذغال در گوگل ترندز

زغال تقریبا سه برابر ذغال سرچ داشته.


میزان محبوبیت پراید و پژو و سمند و تیبا

نباید تعجب کرد 🙂


اینکه دانلود کتاب (قطعا رایگان) بیشتر از خرید کتاب سرچ داره هم عجیب نیست


فکر کنم حدس زدن اینکه پرطرفدارترین‌شون کدومه سخت نبود.

پی نوشت

این پست را فقط آماده و منتشر کردم که شهریور ماه خالی نماند و این موضوع از فهرست موضوعاتی که باید پست‌شان نوشته شود خط بخورد. نمی‌دانم بعدا اصلا به این پست برگردم یا نه. البته ایده‌هایی برای گسترش‌اش دارم.